Simpson Strong-Tie
Home - Over KreQ - Onze merken - Simpson Strong-Tie
Als het gaat om hout-op-hout of hout-op-betonverbindingen dan kun je niet om Simpson Strong-Tie heen. Het bedrijf werd in 1914 opgericht in Californië en is inmiddels uitgegroeid tot wereldmarktleider in verbindingstechnieken.
Simpson Strong-Tie: Een oplossing voor ieder project
Of het nu gaat om houtverbindingen in kuststreken, de aanleg van een terras, de realisatie van buitengevelisolatie, snellere en veiligere constructies voor houtskeletbouwverbindingen of akoestische oplossingen voor het CLT-paneel.
Simpson Strong-Tie streeft ernaar oplossingen te ontwikkelen waarmee de houtbouwsector de uitdagingen van morgen aan kan. De missie van het bedrijf wordt dan ook omschreven als; het bieden van oplossingen die helpen bij het ontwerpen en bouwen van veiligere en stevigere constructie. Onderbouwt met een visie die gericht is op het aanbieden van de meest betrouwbare bouwoplossingen over de hele wereld.
De specialisatie is te vinden in de productlijnen;
- Verbindingen in hout: Balkdragers, hoekijzers, kolomvoeten….. een assortiment met meer dan 1000 oplossingen voor alle toepassingen
- Nagels en schroeven: Kapconstructies, houten skeletten, terrassen of buitengevelisolatie. Een compleet assortiment op alles vast te zetten.
- Verankeringen: Hoogwaardige mechanische verankeringen, kunststof pluggen, chemische verankeringen en accessoires.
- Quik Drive: Schroefsysteem met bandschroeven om schoeftijden te verkorten, ongeacht de toepassing.
De 9 beginselen
De grondlegger van Simpson Strong-Tie, Barc Simpson, zette negen beginselen uiteen;
1. Luisteren naar de klant
2. Langetermijndenken
3. Producten van hoge kwaliteit
4. Toonaangevend zijn
5. Het belang van iedereen benadrukken
6. Ondersteunen van de groei
7. Risico’s nemen, innoveren
8. Teruggeven
9. Genieten en bescheiden blijven
Deze 9 beginselen leidde tot de strategie van Simson Strong-Tie en hebben als resultaat een ongekend en onevenaarbaar productassortiment welke verkrijgbaar zijn over de hele wereld, gekenmerkt door een extreem hoge kwaliteit, met respect voor mens en milieu.
Bescherming van het milieu
Simpson Strong-Tie streeft ernaar verontreiniging en energieverbruik door de activiteiten van de vestigingen en productielocaties te verminderen. Het milieubeleid wordt gesteund door een aantal hoofdprincipes:
- Het naleven en waarborgen van alle geldende wetten en regels
- Eigen opgestelde milieu-eisen (strenger dan de regelgeving) om de bescherming van het milieu te waarborgen.
- Risico’s beperken dankzij het gebruik van betrouwbare technologieën en operationele procedures.
- In noodsituaties adequaat reageren en anticiperen op de herstelplannen.
- Alles in het werk stellen om de uitstoot in de atmosfeer, in de bodem, in het grondwater en/of oppervlakte water beperken en te controleren.
- Samenwerken met leveranciers die de geldende wettelijke en reglementaire eisen naleven.
- De betrokkenheid voor het milieu actief delen met vennoten, leveranciers en klanten.
Gerecycled staal
Staal is de voornaamste grondstof die wordt gebruikt voor de productie van de verbinders en bevestigers van Simpson Strong-Tie. Het staal dat gebruikt wordt voor de vervaardiging van onze producten bestaat voor 18% uit gerecycled staal.
De andere grondstoffen die dienen voor de verpakking van onze producten – karton, blisterplastic, palletfolie, etiket – zijn grotendeels recyclebaar. Daarnaast werkt Simpson Strong-Tie samen met drukkers die garanderen dat het papier dat voor brochures en andere documentatie van Simpson Strong-Tie wordt gebruikt, PEFC- en FSC-gecertificeerd is.
Simpson Strong-Tie is erin geslaagd gewoon industrieel afval in zes jaar met 30% te verminderen, en gevaarlijk stoffen met 50% in dezelfde periode.
Sociale verantwoordelijkheid
Simpson Strong-Tie hecht grote waarde aan het welzijn van werknemers, klanten en de gemeenschap. Als erkend merk en fabrikant van oplossingen voor de bouw doen zij er alles aan om onze klanten altijd te helpen bij het oplossen van hun problemen. Het hele team zet zich in om echte toegevoegde waarde te creëren en de verwachtingen van de klanten te overtreffen door een “ongeëvenaarde” dienstverlening.